e-handel aps
cvr: 45448770
Gl. Hirtshalsvej 3
9800 Hjørring
Lager er beliggende: (Alle returpakker skal sendes hertil)
E-Handel Aps
Gl. Hirtshalsvej 3
9800 Hjørring
Tlf: (9.30-12.30) +45 70 60 44 48
info@capida.dk
Etableringsår 2025
Capida.dk modtager følgende betalingsmetoder
- Dankort
- MasterCard
- Visa
- Visa Electron
- Danske Bank
- Nordea
- ViaBill
- Mobilepay
- Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen
- EAN
Vi tager ikke kortgebyrer
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Vi har krypteret alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- 1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Alle ordrer sendes som pakkepost med fuld tracking med Dao eller GLS
Dao hjemmelevering kr. 29,-
Dao pakkeshop kr. 29,-
GLS pakkeshop kr. 34,
Erhvervslevering kr. 35,-
Ved køb over kr. 399,- er levering med DAO frit leveret
Leveringstiden for varen er 1-2 hverdage
Vi leverer til Danmark.
Rettidig levering forudsætter dog at DAO overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos DAO, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkelse (adskillige dage) eller ikke leverede ordrer, gensender vi naturligvis en ny forsendelse.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
- a) har modtaget din vare
- b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til info@capida.dk eller benytte fortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- 1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg;
- 2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt;
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger på din ordre, det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest indenfor 14 hverdage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
E-Handel Aps
Gl. Hirtshalsvej 3
9800 Hjørring.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.capida.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere? Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamation, kontakt os venligst på mail (info@capida.dk), og ved godkendelse af reklamationen eller vurdering at vi ønsker varen til syn vil der blive sendt en returlabel via mail.
Varen sendes til:
E-Handel Aps
Gl. Hirtshalsvej 3
9800 Hjørring
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos E-Handel ApS og opbevares i fem år jf. bogføringslovens § 10 Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Direktøren og bogholderi for E-Handel ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.Capida.dk er E-Handel ApS.
Oplysninger afgivet til www.capida.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@capida.dk
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@capida.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
E-Handel Aps
Gl. Hirtshalsvej 3
9800 Hjørring
info@capida.dk
Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser.
Bestilt den _________/modtaget den __________
Navn: ___________________________________
Adresse: ___________________________________
Post nr. By: ___________________________________
Ordre nr.: __________________________________
Tlf. nr.: ___________________________________
Mail: __________________________________
Underskrift: ___________________________________
Dato: ___________________________________
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.04.2025
